P. Maria 26cm Růže tajemná
Šířka: 9 cm
Výška: 26 cm
Hloubka: 6 cm
Hmotnost: 0.6 kg
Skladem: 2 ks
Benedikt XVI. (2008). Myšlenky o Marii. Praha: Paulínky. [118 str.]
"De Maria numqam satis." "O Marii toho není nikdy dost," říká jedno staré přísloví. Vskutku. Když opadne strach z toho, že by snad Maria mohla nějak "zaclánět" Boha, že tahle nazaretská dívka je až příliš "dokonalá", aby mohla rozumět nám "normálním", když odložíme škrabošku pýchy, najdeme mladou ženu, která v tichu svého srdce kontempluje Boha. Zůstaneme stát při pohledu na ni s očima otevřenýma, dechem zatajeným, srdcem odzbrojeným. A budeme se ptát, jako už tisíce a tisíce bytostí ze světa viditelného i neviditelného: "Kdo jsi, Maria?"
Dívka. Žena. Matka. Sestra... Tajemná Růže. A přitom obyčejná. Brána Nebe. Tolik stejná jako jiné. Zahrada, v níž On chtěl spočinout. Úplně zapomenutá v posledním koutě světa...Maria.
Přivítání sošky Panny Marie - Růže Tajemné
Tuto modlitbu vykonejte společně jako rodina.
Znamení kříže
Ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého. Amen.
Modlitba – Otčenáš
Modlitba
Maria, milostiplná, Matko Boží i Matko naše. My jsme tvé děti, které neustále provázíš
svou láskyplnou přímluvou. Když se díváme na tvoji milostnou sošku, uvědomujeme si
tvoji blízkost ještě více. Radujeme se z tvé přítomnosti mezi námi a vítáme tě v našem
domě, v naší rodině a v srdci každého z nás. Zůstaň s námi a veď naše modlitby. Uč nás
chválit nebeského Otce. Ukaž nám svého Syna, Ježíše Krista. A vypros nám milost
svatého Ducha, ať se i naše rodina stane v naší farnosti místem, ve kterém roste Boží
království. Amen.
Pobožnost k Panně Marii, Růži tajemné
Růže tajemná, Neposkvrněná Panno, Matko milosti, v úctě k tvému božskému Synu se
skláníme před tebou s prosbou o Boží milosrdenství. Ne pro naše zásluhy, ale pro lásku
svého mateřského srdce nám uděl, pokorně prosíme, ochranu a milost. Víme, že nás
neopustíš.
Zdrávas Maria ...
Růže tajemná, Matko Ježíšova, Královno posvátného růžence a Matko církve,
tajemného těla Kristova, pokorně prosíme, daruj nesvornému světu jednotu, pokoj a
všechny ty milosti, které mohou změnit srdce tolika tvých dětí.
Zdrávas Maria...
Růže tajemná, královno apoštolů, dej, ať se kolem eucharistického stolu množí kněžská
a řeholní povolání, aby se království tvého Syna Ježíše šířilo světem skrze jejich svatý
život a apoštolskou horlivost. Vylij také na nás hojnost svých nebeských milostí.
Zdrávas Maria ...
Růže tajemná, Matko církve - oroduj za nás.
Modlitba – Zdrávas Královno, Pod ochranu Tvou se utíkáme
Požehnání
S Božím Synem Máti, rač nám požehnání dáti!
Historicita:
Otázka historicity Marie je úzce svázána se sporem o historicitu Ježíše Krista a důvěryhodností základních textů křesťanské víry jako historického pramene. Historikové, kteří přijímají svědectví evangelií a dalších novozákonních spisů, přirozeně postavu Marie považují za Ježíšovu matku, neboť se o ní tak zmiňují všechna kanonická evangelia a Skutky apoštolů. V jiných dobových pramenech (mimo Nový zákon) se Maria nevyskytuje. S odmítnutím důvěryhodnosti evangelií tak lze odmítnout i existenci Marie, ale jde spíše o podružnou otázku v širším sporu.
Podle dostupných pramenů je pravděpodobné, že se stala matkou ve velmi mladém věku (zřejmě již ve 13 letech). Samotný Nový zákon neposkytuje příliš dalších informací, které by se jejího života týkaly. Katolická a pravoslavná tradice stojí na ústním podání, svědectví církevních Otců a výkladu Bible.
V Novém zákoně není o Mariině narození a rodičích žádná zmínka. Jakubovo protoevangelium ze 2. století, jehož autorství je připisováno Jakubu Alfeovu, považované církevní tradicí za apokryf, popisuje Mariino dětství. Odtud se také dovídáme o jejích rodičích, Jáchymovi a Anně. Jméno Joachim je vykládáno jako „příprava na Pána“ a jméno Anny jako „milostná, laskavá“. Výtěžek svého hospodářství spravedlivě dělili mezi jeruzalémský chrám, pomoc chudým a vlastní potřeby. Byli však považováni za neplodné a chrámoví kněží proto dokonce jednoho dne z toho důvodu odmítli přijmout oběti, které chrámu přinesli. Hluboce ponížený Jáchym odešel do pouště, kde se čtyřicet dní postil a modlil k Bohu. Po čtyřiceti dnech se mu zjevil anděl a oznámil mu, že jeho modlitby byly vyslyšeny, a slíbil jim narození dítěte. Ve vysokém věku se jim pak narodila dcera, které dali jméno Marie. Otec zemřel krátce po jejím narození a Marie byla ve třech letech předána do výchovy správě jeruzalémského chrámu. Scény z tohoto příběhu byly velmi oblíbeným tématem malířů až do Tridentského koncilu, který se konal v letech 1545 až 1563, definoval katolický biblický kánon a zároveň zakázal zabrazování apokryfních scén. Svatí Jáchym a Anna však zůstali v katolickém kalendáři dodnes.
Už od dávných dob byl alabastr velmi vážený jako ornamentální a dekorativní prvek. Alabastr je kámen, vzácný druh průsvitného mramoru, který se ve formě velmi jemného prášku smíchá s pryskyřicemi a dalšími komponenty. Z této směsi se pak odlije socha. Tyto sochy nabízí velmi hladký a jemný povrch s přesnými detaily.
Alabastrová socha mimořádným způsobem zdůrazní charakter Vašeho interieru.
Socha je čistě bílá!